Tijd voor God

Muziek is iets waar ik veel mee bezig ben. Ik luister het vaak en ben veel op zoek naar nieuwe of voor mij nog onbekende artiesten, zowel christelijk als niet christelijk.

Christelijke muziek draagt vaak een bepaalde boodschap uit. Het kan je bemoedigen of juist aan het denken zetten. Het kan je dichter bij God brengen.

Maar juist ook in niet christelijke muziek zit vaak een mooie boodschap.

Neem nou bijvoorbeeld ‘Just Breathe’ van Pearl Jam. Een schitterend nummer.
In het nummer bezingt Eddie Vedder dat hij gezegend is met de mensen om hem heen, maar zich afvraagt of hij dit wel genoeg duidelijk maakt.

“Dit I say that I need you, did I say that I want you.
Oh, if I didn’t I’m a fool you see.
No one knows this more than me.”

En dat is bij veel mensen het probleem: Tijd maken voor elkaar.

Het is misschien wel herkenbaar. Door alle drukte en alle verplichtingen raak je elkaar een beetje kwijt. Je leeft langs elkaar heen.
Het is belangrijk om elkaar weer terug te vinden en tijd voor elkaar te maken.
Even een groot kruis in de agenda’s. Samen zijn en écht tijd om elkaar te ontmoeten.

Dit geldt niet alleen in de relatie met je man, vrouw, vriend, vriendin of wie dan ook. Dit geldt ook zeker in je relatie met God.
Door al die eerdergenoemde drukte schiet ook je tijd met Hem er vaak bij in.
Probeer het ook eens: Een groot kruis in je agenda en tijd maken voor Hem. Weg uit de drukte en in stilte samen met Hem. En in die stilte is er ruimte voor ontmoeting, voor echt contact.

Zelf vind ik het heerlijk om de zon op te zien komen op de heide hier in de buurt. Als ik daar loop in de ochtendschemering geniet ik van de stilte. Een stilte die langzaamaan verbroken wordt door verschillende dieren die wakker aan het worden zijn. En als de zon opkomt geniet ik met volle teugen van de schitterend kleurende lucht, de fantastisch mooie gloed die over de heide heen schijnt. Op dat moment merk ik Gods aanwezigheid en dank ik Hem voor dit moois.

Misschien merk jij Zijn aanwezigheid op andere momenten of ben je dankbaar voor andere mooie of bijzondere dingen in het leven.

Vraag jezelf eens af: Maak je dit ook genoeg aan Hem duidelijk? Of is het tijd voor een groot kruis in je agenda om Hem te ontmoeten en Hem te danken voor wat Hij je geeft?

 

One thought on “Tijd voor God

Leave a Reply

