Wie is.. God?

Deze blog kwam in me op toen ik weer eens Wie Is De Mol gekeken had. Fanatiek op zoek naar alles wat me dichterbij de Mol kon brengen.
Maar wacht eens even, ben ik net zo fanatiek op zoek naar Hem? Naar alles wat me dichterbij God kan brengen?

De mensen die me een beetje kennen weten dat ik graag naar Wie Is De Mol? kijk.
10 kandidaten die opdrachten doen en eentje ertussen die de boel probeert te saboteren, zonder te laten weten dat hij/zij de saboteur, de Mol, is.
Kortom: Goed zoeken naar aanwijzingen, naar hints, naar dingen die opvallen.
In het scherm gedoken om te ontdekken wie nu de Mol is.
Het internet is daarbij een onmisbare gids. Daar kun je zien wat anderen is opgevallen, wat zij gezien hebben.
En.. als je goed je best doet, zul je hem misschien wel vinden.

De mensen die me een beetje kennen weten dat ik christen ben.
Christen zijn is ook zoeken.
Goed zoeken naar wie God is en wat hij voor jou in petto heeft.
In Zijn Woord gedoken om te ontdekken wie Hij is.
De Bijbel is daarbij een onmisbare gids. Daarin kun je lezen wie God is, wat Hij van je vraagt en wat anderen van Hem gezien hebben.
En.. als je goed je best doet, zul je Hem zeker vinden!

Wat een mooi verschil! De Bijbel leert ons dat we God zeker zullen vinden, als we oprecht naar Hem op zoek zijn.

Daarom zeg ik jullie: Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.

~Lucas 11:9

Is dat niet veel meer waard om intensief naar op zoek te zijn?

One thought on “Wie is.. God?

Leave a Reply

